Jag helt enkelt.

Inlägg publicerade under kategorin Semester 2010

Av Dream Maddo - 21 augusti 2010 08:05

Sista natten är nu spenderad på SPA:t och jag måste säga att jag längtar hem. Hem till min säng. Min tuss och det som hända ska när jag kommer hem. Livet är underbart helt enkelt.

Jag har bestämt mig för att ge er en serie med bilder och beskrivning av min tripp hit men jag tänker inte stressa. Det kommer bli liknande den jag gjorde när jag var till Öland tidigare i somras.

Denna sommaren har jag verkligen satsat på mig själv. Jag har åkt till sthlm för att försöka ta tillvara på min familj. Även om det gick sådär så gjorde jag det åtminstonde. Sen har jag satsat på att göra en riktig semester med underbara vänner och för första gången i mitt liv har jag valt att inte planera en semester. Vi visste inte hur vi skulle åka eller vart utan bara att vi skulle åka. Det blev Öland. Nu har jag satsat på mig själv i tre dagar, att vara på SPA har på något sätt fått mig att inse olika saker. Men det är ju dumt om jag skriver om det innan ni får SPA-serien.

Nu ska jag äta den underbara frukostbuffén och sen spana lite i shopen. Packningen är redan gjord och jag funderar på att ta mig ut på en promenad innan jag åker hem.

Av Dream Maddo - 29 juli 2010 19:30

Torsdag - Dag 5

Vart är vi nu på väg?

Nu närmar vi oss slutet av semestern. Vi ska nu göra vår sista tyr och det är en dagstur. Nu undrar ni säkert vart vi ska? Först och främst går vu upp tidigt för att lämna hundarna vid hunddagiset och därefter bege oss till ULLARED!!! Man kan ju lugnt säga att det regnade! Första stoppet: Gekås. Därefter Martinshop outlet och fler affärer.

Katarina bjöd på "sura kulor",

vilket gör att man blir lika sur som jag och Jenny på bilderna!

Har inte så många kort på vad jag köpte men i grova drag köpte jag:

Gekås:

- Hundtillbehör (dragkrok, koppel i rosa och regntäcke i samma färg, hihi)

- Tjocktröjja och skärp till mig själv

- Saker till mitt rum inför renoveringen

Övriga affärer:

- Nya, snygga och stilrena matskålar med behållare till Tessan. Foton kommer nog... en annan dag. Hihi.

Inspelning av serien: Ullared

Av Dream Maddo - 28 juli 2010 19:15

Onsdag - Dag 4

Det är lite dåligt med bilder från denna dag men håll til godo...

Vi närmar oss nu slutet av vår semester. Idag packar vi ihop tältet och grejjorna i bilen för att dra hemmåt. Jenny badade, efter oändligt tjat, själv med sin nya pojkvän: Bobbys.

Det kom folk från området utan att Tessan skällde bort dem. Deras hundar hade fått kennelhosta och de ville inte komma för nära Tessis.

Vi fyllde på våra vattenflaskor och jag tvättade foten i ett handfat. Jag hade lyckats få ett sår som nu började bli infekterat. Inte så skönt. Sen bestämde vi oss för att lämna Öland. Vi blev stoppade av polisen och Söt fick blåsa varpå jag säger att jag också ska ta körkort - bara för att få blåsa! Polisen rörde knappt en min...

I Kalmar var gasen ur funktion så vi fick köra på bensin på vägen hem. Vi fick alltså fylla på bensinen. Diskussion mellan Jenny och Söt om vart vi skulle tanka, alternativen är Shell vs. Statoil men Söt vill helst tanka på OKQ8.

Vi åker via Gislaved eftersom Jenny vill se sin stora gubbe. Vi kontrar med Pinocchio i Borså där vi även köper en glass. Vi leker en bil-lek i bilen också. Jag äger - som vanligt! Hihi.

Tessan var så trött att hon knappt orkade äta det kommande dygnet.

Vi skulle tvätta bilen men orkade inte ta av takboxen så vi (läs: Söt) fick tvätta bilen för hand. Jag och Jenny tittade på med hundarna. Semestern slutar inte här...

To be continued...

Av Dream Maddo - 27 juli 2010 19:15

Tisdag - Dag 3

Frukost vid vattnet - underbart!

Man skulle kunna tro att vi bor här? Hihi.

Vi började dagen med en frukost vid sjön. Därefter tog jag och Jenny en dusch i Hornsjön (även kallad horsjön). Vi kallade det för drunkningsduscha eftersom vi gick lite för långt ut! Eftersom jag hade Bobbys schampoo och balsam med mig så blev det de vi använde. Jenny tog dem i sitt snickarbälte (även kallat bikinitrosa) och plötsligt hade hon startat ett snickeri! Bobbys snicker. Ja, det behövs inte mycket för att skratta.

Böda vandrarhems huvudbyggnad.

Vi packade inte ihop tältet denna gång utan åkte utan tältet mot Böda vandrarhem. Där brukade jag spendera mina somrar som barn. Mycket minnen som kom upp när vi var där. Tessan bajsade på deras äng och gungorna var borta!

Bada bör man - annars dör man!

Sen begav vi oss mot Långe Erik. Eftersom vi ansåg att det var för varmt för att vara kulturella så såg vi den och åkte sedan för att bada i närheten. Tessan fick dra mig i vattnet, det ansåg jag var bra träning. Lagom tungt. Ellerhur?

Därefter blev det Löttorp centrum vilket består av en gata och två sidogator typ. Men de har både bankomat och apotek (med lunchstängt, haha) så det får nog kallas för centrum. Hihi. Anyway, där åt vi vad krogen kallade för Ölands bästa pizza. Söts pizza var supergod, Jennys var sådär... Jag åt plankstek. Tessan fick vara med på uteserveringen och låg snällt under bordet. Härligt.

Klädbad - Före, i vattnet, Gud hämtar oss och efter.

Söt åkte iväg för att köpa dricka åt oss varpå jag och Jenny badade klädbad. Vi lekte dirty dancing och karate-kid. Så snurrade vi tills vi blev snurriga och plötsligt hämtade Gud oss! Söt undrade vad vi hade rökt på!

Kvällsmys och våra grannar: Hästarna

På natten regnade det... Det duggregnade i ca två minuter. Semestern är förstörd! Haha.

Av Dream Maddo - 26 juli 2010 20:30

Måndag - Dag 2

God morgon!

Tält-fix!

Promenad och disk

På måndagen vaknade vi tidigt. Jag och Jenny låg och pratade massor och Tessan betedde sig någorlunda bra. Efter en gemensam frukost packade Söt och Jenny ihop tältet medan jag passade på att motionera Tessan, diska och packa om lite i bilen för att få plats med allt.

Borgholm och Soliden

Sen blev det en liten roadtrip - Borgholm, Soliden och "tältshoppingen" där jag köpte en tunika, lila bajspåsar och ett durkslag. Johan köpte en fanta och ett laptop-skin, Jenny köpte en glass.

Sola med Tessan - Jag kan läsa bok samtidigt!!!

Studsmattorna på Öland är ett måste!

Vi begav oss mot Saxnäs hundbad för att bada. Riktigt bra tänkte vi eftersom Tessan var med. Sunkig botten och en rätt liten och tråkig strand möttes vi av. Tråkigt men sant. Positivt att säga är att Tessan betedde sig riktigt bra. Hon gruffade till en gång och jag fick lägga omkull henne en gång men ingenting hon direkt startade. De flesta läten ignorerade hon och när Söt skulle ta med henne och bada låg hon hellre brevid mig när jag låg och läste. Underbara hund!

Matchande skor!

Jenny tappade sin sko någon gång efter badet...

Sonjas Camping

Vi körde förbi Sonjas camping där vi fick låna toalett och  kök.

Vägra mygg!

Tältfixarna!

Därefter blev det en tur till Hornsjön. Jag och Jenny var trötta på sunkig botten och ville ha ett ordentligt bad. Här badade jag näck. Det förklarar nog hur öde det var. Plötsligt hörde vi ljud! Efter ett tag insåg vi att det var hästar. Vi hade alltså hästar som grannar i en inhängnad några meter från oss. Snacka om natur! Så mycket natur att myggen kom fram. Fy fan!

Solnedgången vid sjön och vi satte igång att ryka bort myggen!

Myspys!

Av Dream Maddo - 25 juli 2010 20:16

Jag vet att jag redan skrivit lite snabbt om och lagt ut bilder från dag 1 men jag har lovat er mina anteckningar och det vore ju skoj om de kom till nytta för något. Plus att det är rätt roliga anteckningar. Säkert massa internskämt men jag hoppas och tror att ni ska njuta ändå. Så bilderna blir i repris.

Söndag - Dag 1

Vi började dagen med att gå upp tidigt för att lämna Eddie. Jenny fick bajs på fingret och vi konstaterade att det skulle bli en SKIT-bra semester!

Sen åkte vi mot Kalmar via Växjö och Hovmantorp där vi badade vid Göka Skratt. Ja, ni läste rätt. Göka hette området,  är det inte så man skrattar? Haha. Här simmade Tessan själv för första gången, helt utan leksak. Visserligen ville hon vara med sin matte men det behöver vi ju inte prata om. Hon släppte ju faktiskt sin leksak för att simma ut till matte. Det är ett stort steg i hennes... hmm... rehabilitering? Stolt och glad matte hade hon i alla fall.

Därefter begav vi oss mot Kalmar där vi åt på Burger King och fyllde på gas. Kalmar är nog rondellernas mecka för vi virrade runt de där rondellerna rätt mycket. Himla massa fel hann det bli. Men både jag och Söt satt i bilen och i min vänskapskrets är vi en känd duo när det kommer till att köra fel.

Vi fick för oss att åka till Öland redan denna dag och det gjorde vi. Över Ölandsbron och plötsligt var vi på Öland! Vi sov i Stora Rör. Ja, området hette så. Där fick vi tälta på en snäll familjs trädgård. Väldigt vänligt av dem tyckte vi. Det fanns en typ... camping där som bara tillät husbilar. Inte bra för oss med tält. Jenny och Söt skämdes för att fråga så jag fick gå dit och fråga. Frågar man inte får man inget svar och frågar man inte så får man absolut inget ja!

To be continued...

Av Dream Maddo - 17 juli 2010 12:44

Lite dåligt bloggat på sista tiden, det händer massor här. Men semestern var underbar. Vi åkte på söndagen och jag har som intention att ge er en dag åt gången i bloggen. Jag svarar på kommentarer först när jag orkar och hinner, just nu är det så mycket att dagarna inte räcker till ens. Men jag mår bra och njuter av livet! Bilder från första semesterdagen:

Jenny ska lämna Eddie hos hunddagiset

(som tar övernattningshundar också)

Tecknet på att det skulle bli en skitbra semester:

Jenny fick skit på sin väska, kudde och tumme.

Vi fick åka hem och byta örngott.

Tessans plats - Lyxvarianten!

Tessan fick bada med oss på vägen - badrocken på!

Skadade från Universitetet - postit i kartboken

Ölandsbron

Första tältplatsen: I en trädgård. Vi sov i Stora Rör. hahaha.

Mycket vackert.

Sovplats - Jenny och Maddo

Söts sovplats

Om mig och min blogg:

Maddo heter jag och bor med min sambo, hund och dotter.Vi lever med dammråttor, diskberg och renovering.

Dags-Arkiv

Maddo förespråkar:

Jag förespråkar ett liv utan onödiga tillsatser i maten framför fettsnål och sockerfattig kost.

Tänkvärt:

Tänk på vad som gör dina vänner till just vänner, istället för att se vad de gör som irriterar dig eller vad de saknar.